close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 צעדים ראשונים בפתיחת עסק

מערכת שורשכח תשרי, תשפ27/10/2019

יש כמה צעדים חשובים מאוד שצריך לעשות בפתיחת עסק ובמאמר זה נציג את חמשת השלבים הראשונים.

תגיות:
יש כמה צעדים חשובים מאוד שצריך לעשות בפתיחת עסק ובמאמר זה נציג את חמשת השלבים הראשונים. את השלבים הללו אתם חייבים לעבור בסדר הנכון, כדי שההתנהלות שלכם תתחיל בצורה טובה וכך גם תימשך. לא משנה איזה עסק רציתם לפתוח, המאמר הזה יקדם לכם את הרעיון.

גיבוש הרעיון הכללי
הרעיון הכללי שלכם הא למעשה השלד של כל שאר התהליך. אם אין לכם רעיון טוב יכול להיות שלא משנה כמה טוב תתנהלו בסופו של דבר זה לא יספיק. חשוב לזכור כי הרעיון הכללי יכול להשתנות לחלוטין בשאר חלקי התהליך ולעתים גם שינוי קטן יהיה שינוי קונספט גדול, וזה דבר שצריך
לקחת בחשבון כדי להרוויח כסף – זו בסופו של דבר המטרה שלשמה התחלתם את התהליך. גיבוש הרעיון הכללי יכול להיות שלב מורכב וארוך מאוד ובעיקר מלא יצירתיות אך או יידרשו גם בהמשך, ואתם רק בהתחלה. אחרי שיש לכם רעיון כללי תעלו אותו על דף, קבלו חוות דעת מאנשים ותמשיכו הלאה.

יצירת מודל עסקי
אחרי שיש לכם את הרעיון הכללי ואחרי שכבר נכנסתם לרזולוציות גבוהות יותר הגיע הזמן ליצור מודל עסקי. מודל עסקי למעשה לוקח את הרעיון ורואה באופן פרקטי כיצד אפשר לעשות ממנו כסף ממשי. לא תמיד השלב הזה צולח ולא מעט רעיונות נתקעים בשלב הזה עוד לפני שהם בכלל קרמו עור וגידים כלשהם. חשוב לזכור כי יצירת המודל העסקי לא יכולה להתבצע לבד אם אין לכם ידע וניסיון ולכן חשוב לעבוד עם אנשי מקצוע, גם אם הם עולים לכם כמה אלפי שקלים. הם יעזרו לכם להבין מה התכנית העסקית המיטבית ומה כדאיות פתיחת העסק לפי ההשקעה, הסיכונים ופוטנציאל השוק.

גיוס המימון הנחוץ
אחרי שיש לכם תכנית עסקית והחלטתם שאם הולכים על זה, אתם חייבים להשיג את הסכום שיאפשר לכם להתחיל. כמובן שיש כמה אפשרויות שונות לגיוס הסכום, אפשר לפנות לתכנית חיסכון שיש לכם ולקחת משם את הכסף מה שבדרך כלל לא מומלץ לעשות, לפנות לבן משפחה מה שיכול להיות גם בעייתי מאוד ותלוי בהצלחת העסק וגם לפנות לחברת מימון כלשהי. אפשר לפנות לבנק, למשקיע, לחברת מימון חוץ בנקאית ובכל אחת מהאפשרויות הללו יש עוד הסתעפויות רבות. יש גם עסקים שלא צריכים הון התחלתי גדול ואם כך אפשר לחסוך את הסכום בכמה חודשים אינטנסיביים.

התקשרות עם אנשי מקצוע
אחרי שיש לכם את הסכום הראשוני הגיע הזמן לעבוד. אם מדובר בעסק אינטרנטי אתם צריכים להתחיל להקים אותו ולפנות לפלטפורמות המתאימות או לבוני אתרים. אם מדובר במשרד אתם צריכים להתחיל לחפש משרד להשכרה, לחפש עובדים וכמובן לפנות למעצבי פנים שיסגננו לכם משרד שנחמד לעבוד בו. אם אתם רוצים לפתוח חנות אתם חייבים לפנות לחנויות רהיטים שיתאימו לכם את הרהיטים שאתם רוצים, לאנשי תשתית אינטרנט שיתקינו אותה אצלכם בחנות והדוגמאות עוד רבות.

דאגה לפרטים הקטנים להתחלה
חשוב מאוד לדאוג לפרטים הקטנים כבר בהתחלה ולפחות ליצור רשימה מסודרת שלהם. למשל, אם יש לכם חנות אתם צריכים מגירת כסף שבה תוכלו לאחסן את הכסף. לצד מגירת כסף אתם צריכים גם משקל או קופה רושמת שיכולה לשלב את שתיהן בתוכה וכך תחסכו בקנייה. אתם צריכים תוכנה שתעזור לכם לתפעל את העסק, אתם צריכים להתחיל לחשוב על מועדון לקוחות, הקמת עמוד פייסבוק ואינסטגרם עסקיים לעסק וכן הלאה. כל אלו חשובים לא פחות מרהיטים בעיצובים מרהיבים, מימון מתאים לצרכי העסק או עובדים איכותיים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה